DACHSERin LCL-verkostoratkaisut Aasiasta Suomeen
Osana DACHSER Finlandin strategiaa logistiikkatoimija tarjoaa viikoittaista kappaletavarapalvelua Ningbosta, Shenzhenistä, Shanghaista ja Kaohsiungista suoraan Helsinkiin.
Vaikka suurin osa Aasiasta Suomeen matkaavista kuljetuksista jälleenlaivataan manner-Euroopan suurissa merisatamissa, DACHSER Finland tarjoaa suoran kappaletavarapalvelun (LCL eli Less-than-Container-Load) Kiinan Ningbosta, Shenzhenistä, Shanghaista ja Kaohsiungista Helsinkiin. Välttämällä rahdin purkamisen manner-Euroopan merisatamissa, DACHSER kykenee minimoimaan kuljetusajan, käsittelyajan ja kustannukset tarjoten asiakkaille erityisen nopeaa palvelua merirahdin kuljetukseen.
”Kun otetaan huomioon vaikeat olosuhteet Euroopan suurimmissa satamissa, jotka ovat kaikkien maailman satamien tavoin pahasti ruuhkautuneet tänä haastavana aikana, me pystymme optimoimaan asiakkaidemme toimitusketjut lyhyemmällä kuljetusajalla hyödyntämällä vahvaa olemassa olevaa verkostoamme”, toteaa Katja Makkula, Sea Freight Manager ASL, DACHSER Finland.
Monien etujen lisäksi LCL-konttien kuormaus on usein etusijalla FCL (Full-Container-Load) -kontteihin verrattuna. Sitä pidetään myös ympäristön kannalta kestävämpänä vaihtoehtona, koska lastitila voidaan hyödyntää maksimaalisesti. Näistäkin syistä johtuen kappaletavarapalvelu on houkutteleva ratkaisu monien asiakkaiden toimitusketjuille.
Kattaen satamat ja sisämaan kaupungit kaikkialla Pohjoismaissa
Helsingin palvelun lisäksi DACHSER tarjoaa suoria kappaletavarapalveluita Aasiasta Göteborgiin ja Kööpenhaminaan, joista taas löytyvät suorat jatkoyhteydet kaikkiin pohjoismaisiin kohteisiin. Tämä verkostoratkaisu yhdistää synergiat ja valmiudet sekä DACHSERin maantiekuljetusten että lento- ja merirahdin välillä.