Takaisin
ilmestynyt

DACHSER järjestää kokojunakuljetuksen uutta silkkitietä pitkin

DACHSER Rail Services kuljettaa kemiallisia tuotteita Kiinan markkinoille Ludwigshafenista Saksasta puolessa ajassa

BASF antoi pitkäaikaiselle logistiikkatoimittajalleen DACHSERille tehtäväksi hoitaa ensimmäinen kokojuna Kiinaan. BASF-tuotteita kuljettavien 42 kontin juna saapui Kiinan Xi'aniin. DACHSER huolehti kaikista järjestelyistä - mukaan lukien koordinoinnin junayhtiö RTSB GmbH:n kanssa, tulliselvityksen ja tavaroiden jakelun Kiinassa.

DACHSER Rail Services kuljettaa tuotteita Xi'anin kaupunkiin Keski-Kiinassa
DACHSER Rail Services kuljettaa tuotteita Xi'anin kaupunkiin Keski-Kiinassa

Kokojunan matka Kiinaan alkoi KTL Kombi -terminaalista Ludwigshafenista, ja kulkien Puolan, Valkovenäjän, Venäjän ja Kazakstanin kautta se kesti vain 14 päivää - yli kaksi viikkoa vähemmän kuin mitä konttialuksella olisi kestänyt. Uuden silkkitien kautta kulkeva rautatieliikenne on erityisen kiinnostavaa kemianteollisuuden yrityksille, joiden tuotantolaitokset sijaitsevat Kiinan maaseutualueilla kaukana satamista.

Nopeampaa kuin merirahti, halvempaa kuin lentorahti, helppo aikatauluttaa ja luotettava: Tiettyjen logistiikkavaatimusten täyttymisen kannalta rautatieliikenne Kiinaan uutta silkkitietä pitkin on erinomainen lisäarvoa tarjoava vaihtoehto lento- ja meriliikenteelle.

Thomas Krüger, Managing Director, DACHSER Air & Sea Logistics EMEA

KTL-terminaali Ludwigshafenissa on avainasemassa BASF:n logistiikkakonseptissa. Se toimii keskuksena, jossa BASF yhdistää Euroopan rahtia ja lastaa kontteja juniin. Saksan suurin sisämaan terminaali on aivan BASF:n päätehtaan vieressä. Jopa 30 junaa kohteenaan yli 20 talouskeskusta ympäri Eurooppaa lähtee terminaalista päivittäin.

Koska raidevälimitat vaihtelevat reitin varrella, kontit lastataan uudelleen erilaisiin juniin puolalaisessa Małaszewiczen kylässä sekä Kazakstanin ja Kiinan rajalla. 40-jalkaisiin kontteihin lastataan ensisijaisesti rakeita, polttoaineen lisäaineita ja katalyyttejä. Junan lopullinen määränpää oli Xi'anin kaupunki Keski-Kiinassa.

Sieltä DACHSER North China hoitaa BASF-tuotteiden tulliselvityksen ja jakelun vastaanottajille rekka-autoilla. Käynnistysvaiheessa on suunniteltu useampia lähtöjä Ludwigshafenista Xi`aniin.

"Nopeampaa kuin merirahti, halvempaa kuin lentorahti, helppo aikatauluttaa ja luotettava: Tiettyjen logistiikkavaatimusten täyttymisen kannalta rautatieliikenne Kiinaan uutta silkkitietä pitkin on erinomainen lisäarvoa tarjoava vaihtoehto lento- ja meriliikenteelle", selittää Thomas Krüger, Managing Director, DACHSER Air & Sea Logistics EMEA. "DACHSERin rautatiepalvelujen kysyntä kasvaa koko ajan, ja olemme erityisen iloisia siitä, että BASF:n kaltainen globaali markkinajohtaja luottaa ratkaisuihimme."

Pitkäaikaisen kumppanuuden siirtyminen seuraavalle tasolle

DACHSER on tehnyt usean vuosikymmenen ajan tiivistä yhteistyötä BASF:n kanssa kuljettaen kemikaalituotteita Euroopassa ja varastoiden niitä turvallisesti. DACHSERilla on kaksi vaarallisten aineiden varastoa: yksi Unkarissa ja toinen Romaniassa. Molemmat täyttävät korkeimmat turvallisuusstandardit ja niiden suorituskyky on arvioitu SQAS:n mukaisesti. "Ensimmäinen juna Xi'aniin on vienyt logistiikkakumppanuutemme BASF:n kanssa uudelle tasolle", sanoo Michael Kriegel, Department Head DACHSER Chem-Logistics. DACHSERin teollisuusratkaisu yhdistää standardisoidut logistiikkapalvelut, vaarallisten aineiden käsittelyn asiantuntemuksen globaalissa verkostossa sekä räätälöidyt ratkaisut kemianteollisuuden asiakkaita varten.

DACHSER maailmanlaajuisesti
Ota meihin yhteyttä