30 prosenttia vähemmän kasvihuonekaasupäästöjä
DACHSERin lentorahtiasiakkaat hyötyvät uudesta kestävän polttoaineen varausvaihtoehdosta.
Osana ilmastonsuojelustrategiaansa DACHSER on käynnistänyt toimenpiteitä lentorahtialan kestävyyden parantamiseksi. Maaliskuusta 2023 alkaen DACHSERin lentorahtiasiakkaat ovat hyötyneet kestävän polttoaineen lisävarausvaihtoehdosta. Käyttämällä uusiutuvan lentopolttoaineen (SAF) seosta lentorahtikuljetuksia voidaan tehdä 30 prosenttia pienemmillä kasvihuonekaasupäästöillä.
Uusiutuvat lentopolttoaineet valmistetaan biologisista raaka-aineista, kuten elintarviketeollisuuden, ateriapalveluiden, maa- ja metsätalouden jäännös- ja jätemateriaaleista tai synteettisistä perusmateriaaleista. Koska nykyiset lentokoneiden moottorit eivät pärjää ilman fossiilisia polttoaineita, SAF sekoitetaan perinteiseen kerosiiniin. Kestävät polttoaineet ovat näin ollen tärkeä osa ilmaston ja ympäristön suojelua lentoliikenteessä.
Saatavilla kaikilla reiteillä – asiakkaalle pyynnöstä päästöraportti
DACHSER on lanseerannut uuden palvelun varmistamalla ison kiintiön uusiutuvaa lentopolttoainetta, jotta se on asiakkaiden saatavilla kaikilla reiteillä maailmanlaajuisesti. SAF-varausvaihtoehtoa ei tarjota veloituksetta, mutta se on tarkoitettu kohtuuhintaiseksi. Uusiutuva lentopolttoaine on nykyisellä litrahinnallaan monin verroin tavanomaista kerosiinia kalliimpi, ja sen odotetaan pysyvän sellaisena tulevina vuosina rajoitetun tarjonnan vuoksi. Kulutus riippuu lennon eri tekijöistä, kuten lentokonetyypistä, kuormitusasteesta ja reitistä.
Sen osoittamiseksi, että polttoaine on ostettu ja että hiilijalanjälkeä on pienennetty kasvihuonekaasupäästöjä vähentämällä, asiakas saa pyynnöstä päästöraportin ja seuraavana vuonna todistuksen, josta käyvät ilmi säästetyt päästöt, käytetyn uusiutuvan lentopolttoaineen määrä litroina, kulutusvuosi ja tarkka uusiutuvan lentopolttoaineen raaka-ainepohja.
Lue lisää uusiutuvan lentopolttoaineen (SAF) valmistustavasta, hyödyistä ja käytön vaatimuksista.